Při chiptuningu osobního vozu jde především o zvýšení výkonu a točivého momentu vozidla.
Pokud vám již nedostačuje akcelerace a pružnost Vašeho motoru, chiptuning je ideální
volbou bezpečného zvýšení výkonu. Profesionální optimalizací datových map v řídicí
jednotce automobilu, komplexní diagnostikou a měřením výkonu na vlastní brzdě
nabízíme chiptuning na nejvyšší možné techniké úrovni v ČR. Naše vlastní válcová
zkušebna může měřit výkon a točivý moment vozidel, získávat výkonové grafy motoru a ukazovat
rozdíly při zásahu do software řídící jednotky. Díky tomu máte jasnou představu o provedené
změně a výkonovém nárůstu po provedení chiptuningu. Nevěřte slibům, s námi máte jistotu!
Tento motor vybavený technologií přímého vstřikování benzinu FSI která zvyšuje točivý moment a výkon zážehových motorů, snižuje jejich spotřebu až o 15 procent a snižuje množství škodlivin ve výfukových plynech. Na rozdíl od vstřikování benzinu do sacího potrubí proměnné délky běžných zážehových motorů se palivo u motorů FSI vstřikuje přímo do spalovacích prostorů. Škrticí klapka při této technologii odpadá. Motor není škrcen a snižují se tepelné ztráty, což přináší vyšší výkon a lepší hospodárnost. Systém využívá dva režimy práce: Spalování vrstvené směsi při dílčím zatížení a spalování homogenní směsi při plném zatížení. V provozu s vrstveným plněním se vytváří směs, která je schopna zapálení, jen v úzké oblasti kolem zapalovací svíčky. Elektronika motoru zjistí stav zatížení agregátu a prostřednictvím systému vstřikování řídí okamžik vstřiku, tlak vstřiku a vstřikované množství a přes vstupní vzduchový kanál i vnitřní proudění ve válci. Při plném zatížení umožňuje princip FSI zvýšení kompresního poměru, čímž se zvyšuje účinnost a motor má vyšší výkon. Motor je vybaven řídící jednotkou firmy BOSCH typu MED9.5.
Měření vozidla na originální software spolu s diagnostikou jasně ukazují, že je vozidlo ve vynikající kondici: naměřený výkon na originální software je 156kW/304NM (výrobcem udaná hodnota je 147kW/280NM) testované vozidlo je navíc vybaveno celokarbonovým airboxem s integrovaným filtrem BMC a stooktanovým palivem.
Po tomto měření a diagnostice následuje vyčtení software z vozidla přes diagnostickou zásuvku. Samotné vyčtení trvá okolo dvaceti minut a probíhá přes datovou sběřnici CANBUS. Kvůli délce čtení je nutné mít autobaterii v odpovídajícím stavu!
Následuje to nejdůležitější : úprava a optimalizace vyčteného software z vozidla. Lze zahrnout i individuální požadavek zákazníka na průběh momentu. Tato procedura zabírá okolo 40minut až jedné hodiny.
Nahrnání úpraveného software zpět do vozidla trvá opět okolo dvaceti minut.
Následuje test na válcové brzdě, vozidlo je maximálně zatěžováno na předposlední převodový stupeň. Dosahuje rychlosti přes dvěstě kilometrů v hodině. Výsledek testu lze označit kladně: 176kW/370NM (námi udané hodnoty po úpravě 177kW/350NM)
Je jasně patrné že po úpravě došlo k fyzickému nárustu výkonu o 20kW a 65nm, stojí ovšem za povšimnutí že ve středních otáčkách výkon stoupl až o 30kW! Tento vůz není jednoduché upravit správně, proto velmi zvažujte komu své auto svěříte, můžete se místo slíbeného zvýšení výkonu dočkat pouze cukání v zátěži a znatelně zvýšené spotřeby.
Cena této úpravy u nás činí 9.990,- Kč (včetně měření výkonu a diagnostiky)