Při chiptuningu osobního vozu jde především o zvýšení výkonu a točivého momentu vozidla.
Pokud vám již nedostačuje akcelerace a pružnost Vašeho motoru, chiptuning je ideální
volbou bezpečného zvýšení výkonu. Profesionální optimalizací datových map v řídicí
jednotce automobilu, komplexní diagnostikou a měřením výkonu na vlastní brzdě
nabízíme chiptuning na nejvyšší možné techniké úrovni v ČR. Naše vlastní válcová
zkušebna může měřit výkon a točivý moment vozidel, získávat výkonové grafy motoru a ukazovat
rozdíly při zásahu do software řídící jednotky. Díky tomu máte jasnou představu o provedené
změně a výkonovém nárůstu po provedení chiptuningu. Nevěřte slibům, s námi máte jistotu!
BMW 530d třídy E60 vybavené vstřikováním common rail druhé generace a řídícím systémem od firmy BOSCH se sériovým výkonem udaným výrobcem na 160kW / 500nm. Turbodmychadlo na sériový program plní 1,3 baru při plném zatížení. Vozidlo je vybaveno manuální šestistupňovou převodovkou.
Měření vozidla na originální software spolu s diagnostikou jasně ukazují, že je vozidlo v odpovídajícím stavu: naměřený výkon na originální software je 163kW/538NM (výrobcem udaná hodnota je 160kW/500NM)
Po tomto měření a diagnostice následuje vyčtení software z vozidla přes diagnostickou zásuvku. Samotné vyčtení trvá okolo pěti minut a probíhá přes datovou sběřnici CANBUS. Jedná se o řídící jednotku BOSCH EDC16C31.
Následuje to nejdůležitější : úprava a optimalizace vyčteného software z vozidla. Lze zahrnout i individuální požadavek zákazníka na průběh momentu. Tato procedura zabírá okolo 40minut až jedné hodiny. Samozřejmě je také zohledněno že je vozidlo vybaveno filtrem pevných částic.
Nahrnání úpraveného software zpět do vozidla trvá opět okolo pěti minut.
Následuje test na válcové brzdě, vozidlo je maximálně zatěžováno na předposlední převodový stupeň. Dosahuje rychlosti přes dvěstě kilometrů v hodině. Výsledek testu lze označit kladně: 193kW/608NM (námi udané hodnoty po úpravě --kW/--NM)
Je jasně patrné že po úpravě došlo k fyzickému nárustu výkonu o 30kW a 70nm. Pozor na nezkušené a levné úpravce! Jednak nejsou schopni upravit toto vozidlo přes diagnostické rozhraní ale taktéž při nekvalitně provedené úpravě může docházet k situaci, kdy vozidlo přestane reagovat na plynový pedál a motor se sám zhasne! O výkonovém nárustu a průbehu výkonu nemluvě. Určitě nepatříme k nejlevnějším, ale snažíme se naši práci dělat kvalitně.
Cena této úpravy u nás činí 9.990,- Kč (včetně měření výkonu a diagnostiky)