Chiptuning osobních vozidel

profesionální zvýšení výkonu s měřením na brzdě

 

Při chiptuningu osobního vozu jde především o zvýšení výkonu a točivého momentu vozidla.
Pokud vám již nedostačuje akcelerace a pružnost Vašeho motoru, chiptuning je ideální
volbou bezpečného zvýšení výkonu. Profesionální optimalizací datových map v řídicí
jednotce automobilu, komplexní diagnostikou a měřením výkonu na vlastní brzdě
nabízíme chiptuning na nejvyšší možné techniké úrovni v ČR.
Naše vlastní válcová
zkušebna může měřit výkon a točivý moment vozidel, získávat výkonové grafy motoru a ukazovat
rozdíly při zásahu do software řídící jednotky. Díky tomu máte jasnou představu o provedené
změně a výkonovém nárůstu po provedení chiptuningu. Nevěřte slibům, s námi máte jistotu!

Chiptuning

Co je chiptuning?

Jednoduše řečeno, chiptuning je elektronická úprava softwaru automobilu, která umožňuje zvýšení jeho výkonu. Moderní automobily jsou vybaveny řídící jednotkou motoru (ECU). V řídící jednotce je paměť Eeprom, která obsahuje data a nastavení regulující kompletní chod motoru.

Ve chvíli, kdy otočíte klíčkem zapalování, řídící jednotka začne vyhodnocovat data ze senzorů a podává zcela přesné informace o teplotách, tlacích, otáčkách, rychlosti, množství vzduchu a dalších nezbytných údajích.

Na základě vstupních hodnot získaných z těchto senzorů a dalších specifických podmínkách jízdy řídící jednotka reguluje výstupní hodnoty, jako množství vstřikového paliva, délka vstřiku, předstih, atd.

Nastavení, které na základě vstupních hodnot reguluje výstupní hodnoty není nastaveno primárně na maximální výkon motoru. Výrobci automobilů jsou limitování celou řadou dalších faktorů. Řídící jednotka je proto naprogramována tak, aby splňovala kompromis mezi optimální spotřebou paliva, výkonem, emisními limity a celou řadou dalších aspektů.

Protože jsou automobily vyráběny sériově, musí se počítat s provozem za všech podmínek. Výrobcům by se proto nevyplatilo nastavovat hodnoty odlišně pro různé trhy např. vzhledem ke klimatickým podmínkám. Další rezervy spočívají v předpokladu, že ne každý majitel vozidla se o něj stará ideálním způsobem, tankuje pouze kvalitní palivo a provádí přesně výměny oleje. Proto má nastavení řídící jednotky značné rezervy, které je možné využít.

Samotná úprava spočívá ve změně softwaru v řídící jednotce, který je optimalizovaný pro konkrétní vozidlo a umožňuje tak využít celý jeho potenciál. Změnou softwaru lze docílit zvýšení maximálního výkonu motoru u všech přeplňovaných naftových a benzínových motorů (s turbem) až o 35% a u ostatních motorů bez turba až o 10%, čímž dochází také ke zvýšení kroutícího momentu s výrazně lepší charakteristikou v nízkém a středním rozsahu otáček.