Chiptuning - Softwarové optimalizace

profesionální zvýšení výkonu s měřením na brzdě

 

Při chiptuningu osobního vozu jde především o zvýšení výkonu a točivého momentu vozidla.
Pokud vám již nedostačuje akcelerace a pružnost Vašeho motoru, chiptuning je ideální
volbou bezpečného zvýšení výkonu. Profesionální optimalizací datových map v řídicí
jednotce automobilu, komplexní diagnostikou a měřením výkonu na vlastní brzdě
nabízíme chiptuning na nejvyšší možné techniké úrovni v ČR.
Naše vlastní válcová
zkušebna může měřit výkon a točivý moment vozidel, získávat výkonové grafy motoru a ukazovat
rozdíly při zásahu do software řídící jednotky. Díky tomu máte jasnou představu o provedené
změně a výkonovém nárůstu po provedení chiptuningu. Nevěřte slibům, s námi máte jistotu!

Antinuningová ochrana

tj. Ochrana proti přeprogramování
ECU = řídící jednotka motoru 

 

Tato problematika se týká pouze vozidel vyrobených po roce 2009 a novějších; vybavených řídící jednotkou BOSCH nebo SIEMENS s procesorem INFINEON TRICORE. 

 

Výrobce řídících jednotek, společnost BOSCH zavedla nová bezpečnostní opatření na ochranu proti přeprogramování. Bosch původně začal používat různé kontrolní součty na konci 80.let za účelem ověření integrity dat v řídící jednotce motoru. Původně to byl jen jednoduchý kontrolní součet, který postupně nabíral na složitosti.  Například motor 1.8TURBO vybavený řídící jednotkou ME7.5 již obsahuje cca 70 různých kontrolních součtů a výsledné hodnoty jsou filtrovány přes různé funkce,které mají bezpečný způsob ověření integrity dat v ECU. Přibližně před osmi lety začal Bosch používat RSA podpis na kotrolu obsahu ECU. Nejprve 256bit RSA, později 512bit RSA a nyní 1024bit RSA klíč, kterým je nutno podepsat upravený soubor, aby mohl být přijat ECU. Tento klíč je v současnosti neprolomitelný. Kontrola klíče RSA je nutná pouze při programování přes diagnostickou zásuvku vozu (OBD). Dokud tedy tyto klíče nebudou zveřejněny, je nyní možno programovat ECU v režimu BOOT MODE. Řídící jednotka se vyjme z vozidla a otevře se. Uvede se do programovacího režimu (tzv. BOOT MODE) a poté je možné archivovat kompletní obsah ECU a také jej následně upravovat. Díky tomu, že v režimu BOOT MODE není nutno používat RSA klíč, je možno ECU naprogramovat novými daty. Novým způsobem je tzv. UNLOCK, kdy je potřeba naprogramovat řídící jednotku pouze jednou v BOOT MODE - tím je následně vyřazena funkce kontroly RSA klíče a je možno ji dále programovat již jen přes diagnostický port vozidla (OBD)


POKUD SI NEJSTE JISTI JESTLI JE VAŠE VOZIDLO VYBAVENO ANTITUNINGOVOU OCHRANOU, KONTAKTUJTE NÁS!

 

Vypnutí Antituningové ochrany u nových vozidel (2009+) pokud je potřeba

BOSCH EDC17 (naftové motory)

2000 Kč

BOSCH MED17 (benzínové motory)

2000 Kč